Letölthető sok-sok karácsonyi vers képekkel

 LETÖLTHETŐ KARÁCSONYI VERSEK KÉPEKKEL

Gyűjtöttem néhány karácsonyhoz kapcsolódó verset, melyeket műsorhoz, kísérőkártyához, ajándékként is lehet hasznosítani.

Többek között Juhász Gyula, Mentovics Éva, Reményik Sándor, Csoóri Sándor, Aranyosi Ervin versei közül lehet válogatni.

Mentovics Éva A szeretet ünnepén

Jégtopánban jár december,
hó leng ég és föld között,
erdők, bércek minden fája
csipkeingbe öltözött.

Csillagjárta égi úton
Hold ezüstje andalog,
hófellegek fodrán ülve
dalolnak az angyalok.

Földöntúli daluk zengő,
örömteli üzenet,
hirdeti, hogy Betlehemben
csodás kisded született.

Áhitat és öröm járja,
lengje át e szép estét,
s verjen tanyát minden szívben
szeretet és békesség!



Szabadi Lívia: A várakozás ideje

Várom a havat, hófehéret,
a száncsengőt, a nevetésed,
piros sapkának fehér bojtját...
Kandallótűz meleget ont ránk.

Várom a téli nagy csodákat,
feldíszített karácsonyfákat,
narancs-fahéj illatú estet...
Békességet, nyugalmat, csendet!

Várom a családok mosolyát,
a búcsút intő gondok sorát,
a szívekbe költöző imát...
Mikor jön végre egy jobb világ?

Várom karácsony ígéretét,
lelkekbe lopott szeretetét...
Várom, hogy ne csak egy nap legyen,
várom: Ne kelljen várni sosem!



Mihalik Anikó

Te hogyan készülsz az ünnepre,
Csomagolsz-e melegséget is a szívekbe,
Átkötözöd-e szeretettel,
Feldíszíted-e jókedvvel, örömmel,
Ugye csomagolsz egy kis melegséget a szívekbe,
Ugye adsz magadból is valamit ajándékul örökbe,
Ugye csempészel csodákat az ünnepbe?



Isten tenyerén ébredtem, s lenéztem a Földre,
Hófehér csúcsokra, kopár legelőkre.
Kanyargós folyók tükrében láttam kelni a Napot,
Sugaraiban álmos hajnal mosakodott.
Láttam az óceánt gyermekként ragyogni
Sirályokat felette felhőkkel táncolni,
láttam a békét az emberek szívében,
Láttam az erdőket fürödni a fényben.
Láttam sok-sok mosolyt és láttam a reményt,
Láttam az embert, és láttam a zenét,
Láttam a földet szeretetben élni,
Láttam a csöndet a széllel zenélni.
Láttam Istent amerre csak néztem,
Miközben éppen az Ő tenyerében ültem,
S az Ő hangján szólt hozzám a szél,
Mint anya, ki gyermekének mesél,
Millió apró tükörben láthatod magadat,
Hisz olyannak látod a világot, amilyen Te vagy!,,



Csoóri Sándor: Karácsonyi készülődés

Azt mondják holnap lesz karácsony -
Tornyos fenyőfám fölcicomázom
csillaggal angyalhaj-felhőkkel,
tutipán-szívű csengőkkel
s alárakom a kerék Földet,
ajándékként ígért jövőnket,
kicsomagolt vad álmainkat,
értünk vérző halottainkat,
lemondásaink jaj-nyugalmát,
mint horpadt, sápadt aranyalmát.
Aztán majd én is alá állok
és míg a Borzas fényesség lobog,
gajdolgatok, mint kancsal pásztorok.



Reményik Sándor: Karácsonykor

A szent estén majd eljövök ide.
Álmaim szekerébe fogatok
És szólok fantáziám táltosához:
Hipp-hopp, ott legyek, ahol akarok,
És álomhintón eljövök – ide.

Itt minden fehér lesz, – fehér, s halott.
Csak egy hang lesz a halott rengetegben:
A zúgó patakok.

És én fenyőtől fenyőhöz megyek
És minden fenyőt megsimogatok.

És megkérdezem: virrasztotok még?
És megkérdezem: hogy aludtatok?

És aztán feltűzöm a szívemet
A legmagasabb fenyő tetejére, -
S imába kezdek: Magány, Mi Anyánk…
Néked ajánlom égő szívemet…

Olyan lesz, mint egy karácsonyfaláng.

 


Aranyosi Ervin: Karácsonyra mit kérjek – mit adjak?

Karácsonyra mit is kérjek?
Boldogságot, békességet!
Mosolyt, dísznek, minden arcra,
varázs-fátylat a kudarcra!
Hibáinkért bocsánatot,
csak azt kapjam, amit adok.
Szeretethez meleg szívet,
verseimhez csengő rímet.
Kenyeret az éhezőnek,
hitet minden létezőnek.
Örömöt és vidámságot,
tegyük szebbé a világot!

Karácsonyra mit is adjak?
Tiszta szívű, jó maradjak!
Felemeljek elesettet,
tápláljak szellemet, testet!
Jó példát az utókornak,
ígéretet, hogy lesz holnap!
Melegséget, vidámságot,
zölden nyíló, szép virágot!
Megújuló jövő képét,
emberséget, világbékét,
s mindazt mit angyalok adnak,
amit elképzelsz magadnak!

 


Mentovics Éva: Téli éjen

Téli éjen fények gyúlnak, 
szél zenél a fákon,
lengő pelyhek tornyosulnak,
dunna ring az ágon.

Téli éjen csengők szólnak,
száll a hangjuk szépen -
karácsonyi dallamokat
csengetnek az éjben.

Téli éjen pelyhek lengnek,
libbennek az ágon,
lámpafénynél tündökölnek,
mint egy lenge fátyol.

Téli éjen szikra villan,
lámpa gyúl az éjben…
karácsonyi fényes csillag
tündököl az égen.

Téli éjen lámpák gyúlnak
karcsú fenyőágon,
nagy harangok megkondulnak:
Itt van a karácsony!

 


Juhász Gyula: Roráté

A kéklő félhomályban
Az örökmécs ragyog,
Mosolygón álmodoznak
A barokk angyalok.

A gyertyák rendre gyúlnak,
A ministráns gyerek,
Mint bárány a mezőben
Csenget. Az árny dereng.

Hideg kövön anyókák
Térdelnek. Ifjú pap
Magasba fölmutatja
Szelíden az Urat.

Derűs hit tűnt malasztját
Könnyezve keresem.
Ó gyönyörű gyerekség,
Ó boldog Betlehem!



Tóthárpád Ferenc: Angyalokra köd szitál

A jégcsapról vízcsepp csöppen,
eresz alatt füst vacog.
Olvad, mégis dideregnek
odakünn az angyalok.

– Térjetek be jó vándorok,
szárnyatokra köd szitál!
Karácsonykor értetek is
lobban a négy gyertyaláng!

Térjetek be, s mondjátok el,
Kisjézusunk merre jár!
A sok kedves kisgyermekre
minden házban rátalál?

A jégcsapról vízcsepp csöppen,
eresz alatt füst vacog.
Olvad, mégis dideregnek
odakünn az angyalok.



Tóthárpád Ferenc: Zöld a fenyő

Zöld a fenyő büszke ága,
karácsony van valahára.

Csillagszóró pattog rajta,
apró csodák birodalma.

Szobaajtó… kicsike rés.
– Mi lehet a meglepetés?

Csengő jelzi: indulhatunk!
Izgatottan berohanunk.

Ajándékok, jaj, de szépek,
de azért ne feledjétek:

Ünnep van, mert megszületett...
Isten adott neki nevet!

Jézusunkra emlékezünk,
békességben ünnepelünk.

Csendes esti hálaének,
szentestével nem ér véget.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Első tanítási napra - mindenkinek

Versek, mesék, történetek március 15-ről

Többféle iskolai naptár a 2024-2025-ös tanévre