Értékelés első osztályban
ÉRTÉKELÉS ELSŐ OSZTÁLYBAN
Biztos vagyok benne, hogy sokféle értékelési módszerről hallott már mindenki.
Van, aki minden alkalmat megragad, hogy tanítványait jutalmazza valamilyen módon (csillaggal, pecséttel, matricával, szóban, kiváltsággal, stb), s biztos olyan is akad szép számmal, aki digitális platformokat használ (pl. dinók) tanítványai értékelésére, de olyan is van, aki szinte csak szóbeli jutalmazást, dicséretet alkalmaz, hiszen a precíz munkának belső erőből kell táplálkoznia.
Megmutatom, hogy én (mi, tanító párommal együtt) milyen értékelési formát alkalmaztunk elsőben.
Úgy gondoltam, hogy az elsős gyerekeknek nem lesz eléga KRÉTÁBA írt dicséret, értékelés, kell, hogy lássák, számolgassák, "kézzel fogható" legyen számukra munkájuk gyümölcse.
Ezért MANÓFÜZETET készítettünk, használtunk. Tulajdonképpen egy üres füzetbe ragasztottunk belke plusz lapokat, melyeken gyűjthették a csillagokat, felelősi munka dicséreteket, magartásért kapott értékeléseket, stb.
Nagyon szerették a gyerekek és szüleik is ezt a formát. Lehet, hogy egy kis plusz munka volt elkészíteni, beírni, vezetni az értékeléseket, de úgy gondolom, hogy megérte, mert sokan eltették emlékbe ezt a füzetüket és mindig élvezettel nézegettték a bennük rejlő értékelést.
A kapott csillagokat mtricákra váltottuk, majd nyomdára s utána megfelelő színű (piros, ezüst, arany tollal beírt dicséretre s a faliújságon lévő almára).
Kaptak égetett szélű oklevelet is, ha már eljutottak a negyedik dicsérőig.
Év végén minden gyereknek felragasztottuk az év során gyűjtött almáit egy oklevélre.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése