Kincskereső óra harmadikosoknak

 KINCSKERESŐ ÓRA HARMADIKOSOKNAK

Egy kincskereső óra ötletét mutatnám meg.

Az iskola alaprajzán jelöltem a gyerekeknek a megoldandó feladatok helyét (porta, folyosó, terem, aula, stb). Megjelöltem a feladatok sorendjét is,

Miután választottunk négy csapatot (piros, kék, zöld és sárga), megkapták a térképet a gyerekek, s elkezdték a kincsvadászatot.

Sorban kellett haladni a feladatokkal, miután megtalálták a következőt, megoldották majd bemutatták nekem ellenőrzésre s akkor mehettek tovább a következő feladatért, ha rendben volt a megoldás. (úgy is szoktuk, hogy egy táblázatba írják be  a kapott számokat s miután ellenőriztem a megoldásokat elárulom, hogy pl. a legkisebb vagy a legnagyobb szám lesz a zárnyitó kód.

A végén, az utólsó feladat megoldásakor kapott szám segítségével kinyithatták a csapatukhoz tartozó számkódos zárat. 

A játék végén egy kis finomságot nyerhettek a gyerekek.

Lehet, persze többféle változatban, más tantárgyakhoz kapcsolódóan is játszani.

A gyerekek nagyon szeretik az ilyen órákat, feladatsorokat.

















Megjegyzések