Játékok

 JÁTÉKOK

Néhány játékötletet, játéklapot mutatnék a bejegyzésben, melyeket az évek alatt használtam.

ORSZÁG-VÁROS

Közismert játék. Kisebbeknek, nagyobbaknak is örömteli elfoglaltság lehet.

Kétféle játéklapot szerkesztettem, hogy kisebbek és nagyobbak is játszhassák.


ÜVEGPÖRGETÉS

Mindig nagyon szerették a gyerekek ezt a játékot.

Egy kis üveget használtunk a pörgetéshez s akire mutatott az üveg szája, húzott egy lapot a felfordított feladatkártyák közül.

Teljesítenie kellett a játékosnak a kártyán lévő feladatot.

Mindig nagy móka és kacagás lett a játék vége.







1 PERC ÉS NYERSZ

Egy régi tévé műsor játéka ihlette ezt a változatot, melyet az osztályban, iskolai lehetőségeket figyelembe véve szerveztem.






KERESŐS FELADATOK

A játékos feladatokat szétvágva egyesével egy-egy kinder tojásba (lehet dobozkába, gyufás dobozba is) tettem, elrejtettem az osztályban, majd minden gyerek megkeresett egy-egy dobozkát, s elolvasta, teljesítette az ott talált feladatot. 
Nagy móka volt ez a játék is.


HALADÁS EGYIK PONTRÓL A MÁSIKRA

Rossz idő esetén megmozgathatja  a gyerekeket ez a játék, melyet akár a teremben, folyosón is játszhatunk.

Leteszünk néhány széket, melyekre lefordítva rátesszük a mozgásról szóló kártyákat. 

A gyerekeknek úgy kell a székek által kijelölt pályán végig menni (haladni a következő székig), hogy mindig húznak a következő székről kártyát s a rajta szereplő mozgással mennek el a következő székig.

Szinte végtelen variációra ad lehetőséget a játék.

Jó szórakozás s változatos játék lehet.

Akár testnevelés órán is bevethetjük a gyerekeknél.

Több példányban kell kinyomtatni a kártyákat s így keverve 5-6 különböző kártyát tenni a székekre.


KÉPES LOTTÓ

Kisebbeknek és nagyobbak is jó játék lehet ez a játék.

Nagyon hasonlít a BINGO játékra.

Minden játékos kap egy táblát, s néhány takarólapot (én átlátszó színes dossziékat vágtam szét méretre), melyet akkor helyez el a tábláján, ha a játékvezető kihúzta a képét.

Az a gyerek győz, akinek hamarabb lesz az összes kép letakarva  a tábláján.

20 különböző táblát szerkesztettem, így szinte egy osztály is játszhat egyszerre.

TÁBLÁK

A bemutatóképek utáni linken keresztül letölthető az összes játéktábla.




KÁRTYÁK

Ezeket kell szétvágni, lefordítva az asztalra tenni (kosárba, dobozba) s kihúzni egyesével.

A kép utáni linken keresztül letölthetőek a kártyák PDF formátumban is.




TOVÁBBI JÁTÉKÖTLETEK KORÁBBI BEJEGYZÉSEKBEN

ISMERKEDŐS JÁTÉKOK ELSŐ NAPRA

ITT TALÁLHATÓ EZ A BEJEGYZÉS

ÚJABB ISMERKEDŐ JÁTÉKOK

EZEK A JÁTÉKOK IDE KATTINTVA OLVASHATÓAK

JÁTÉKOK AZ OSZTÁLYBAN

IDE KATTINTVA MÉG TÖBB JÁTÉKÖTLET TALÁLHATÓ

TÖBBFÉLE JÁTÉK AZ OSZTÁLYBAN

ITT IS TALÁLHATÓ MÉG SOK-SOK JÁTÉK

FARSANGI JÁTÉKOK

ITT TALÁLHATÓ EZ A BEJEGYZÉS

JÁTÉK AZ OSZTÁLYBAN

ITT IS VANNAK MÉG JÁTÉKOK


ACTIVITY

Felnöttként is nagyon szeretem ezt a játékot, de családdal és főleg a gyerekkel is nagyon sokszor játszottunk délutánonként,

Készítettem saját kártyákat, melyekkel bárhol, tábla nélkül is tudtunk játszani.



KÉRDEZZ-FELELEK

Ha igazán vicces, mókás játékot szeretnénk játszani, akkor itt van ez a játék.

Nagyon egyszerű, hiszen csak két kártyacsomagra van szükség.

Többféle kártyacsomagot készítettem, melyek a kép alatti linken lévő bejegyzésből letölthetőek.



KORONGPIRAMIS







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Első tanítási napra - mindenkinek

Versek, mesék, történetek március 15-ről

Többféle iskolai naptár a 2024-2025-ös tanévre