Értékelés kártyákkal, bónuszokkal, Manófüzettel és még sok más ötlet
ÉRTÉKELÉS KÁRTYÁKKAL, BÓNUSZOKKAL, MANÓFÜZETTEL
Egész tanítói pályám során mindig nagyon fontosnak tartottam az értékelést.
Hiszek abban is, hogy nem csak a matrica, csillag, pecsét vagy bármi más gyűjtése határozza meg a gyerekek munkájának, értékelését.
Nagyon fontos lehet egy jó szó, egy simogatás, ölelés, egy összenézés, mosoly és még sok-sok nem tárgyi jutalom.
Azt is gondolom, hogy azért a matricákra, csillagokra, kincsesládára, bónuszokra, jutalomkártyákra is szükség van. Főleg a kisebbeknél.
Sokféle módszerrel értékeltem a sok év alatt.
Néhányról már írtam is itt a blogban.
MANÓFÜZET
Az utóbbi években úgynevezett MANÓFÜZETET használtunk.
Elsőtől negyedik osztályig használtuk minden nap a magatartás értékelés vezetésére, dicsérők könyvelésére, felelősi munkáért játó dicséretek beírására.
Tudom, hogy a KRÉTÁBAN is vezetni kellett a jegyeket, dicséreteket, de a gyerekek számára az oly távolinak tűnt, hogy ezért találtam ki ezt a füzetet.
Ugyan az elkészítése egy kis időt vett igénybe, de megérte a fáradtságot, mert a gyerekek is nagyon szerették, hogy közvetlenül követhették a kapott eredményeiket.
A szülők is szerették, szívesen forgatták a füzetet.
Egyszer kaptam néhány nagyon szép kupát, trófeát, melyet a gyerekke év végi értékelésénél használtam fel.
Az egész éves munkájukat figyelembe véve, összesítve kiosztottunk egy kupát a tanulmányi eredményükért (magukhoz viszonyított tanulás, órai munka, versenyeken való részvétel, ...) és egyet a szorgalmi munkáért (órai jelentkezés, plusz feladatok, felelősi munka, segítőkészség, könyvek olvasása,...).
Nagyon boldogok voltak a gyerekek, mikor megkaphatták a kupát.
Lehetősége volt megszerezni annak a gyereknek is, aki nem a legjobb tanuló volt az osztályban, de sokat dolgozott a tanév során.
Mikor összegyűjtötték az adott mennyiségű csillagot, vagy tallért beválthatták őket jutalomért.
Volt, hogy dobtak dobókockával s a dobott értékhez tartozó jutalom lett az övék.
Úgy is csináltuk, hogy ők választhatták ki a listából a nekik tetsző jutalmat.
Jutalomként, de játékos foglalkozáshoz, kincskereső játékhoz, titkos üzenethez is használhatjuk ezt a lehetőséget.
Kedves üzenettel, vicces feladattal készíthettek kaparós kártyát a gyerekeknek egyszerűen, ha egy kartonra felragasztott üzenetre fóliát (pédául öntapadós füzetborító) ragasztotok, majd temperával, akril festékkel lefeditek ezt. Száradás után pénzdarabbal lekaparható a festék s láthatóvá válik az üzenet.
A gyerekeknek nagyon tetszik majd, meglátjátok!
TALLÉROK
Szorgalmi feladatokért, órai munkáért csillagot szoktam adni a gyerekeknek, amit aztán tízesével beváltottunk tallérra.
Matematika órán OKOS TALLÉRT,
környezetismeret órán ZÖLD TALLÉRT,
egyéb plusz munkáért PLUSZ TALLÉRT kaptak a gyerekek.
SZORGALOMVÁR
Minden gyereknek volt egy bástyája, melyben egy-egy téglát színezhetett ki akkor, ha valamilyen plusz feladatot végzett el.Mikor az összes tégla kiszínezésre került, jutalmat is kaptak a gyerekek.
DICSÉRŐKÁRTYÁK
MÁSODIKOSOK ÉRTÉKELÉSÉHEZ ÖTLET
IDE KATTINTVA TALÁLHATÓ EZ A BEJEGYZÉS
MOZGÓ ÉRTÉKELŐ MATRICÁK
EBBEN A BEJEGYZÉSBEN SOK DICSÉRŐ MATRICA TALÁLHATÓ
ÉRTÉKELŐLAP
NEVETŐ ÖTÖS
Hibátlan dolgozatért, szorgalmi füzetért, kiemelkedő teljesítményért, feleletetért kapták a gyerekek.
MAGATARTÁS ÉRTÉKELÉSÉHEZ
Ha valakivel gond volt napközben elcsúsztattuk a mágnesét, de nap végéig vissza is lehetett kerülni a piros mezőbe, ha sikerült javítani.
A négy különböző színű mágnest a hónap négy hete során lehetett megtartani vagy elveszíteni. Vesztés esetén kiváltságok megvonása volt a következmény (például nem hozhatott csak 1 játékot az iskolába, stb.)
Madárkák a fához
Megjegyzések
Megjegyzés küldése